Wednesday, January 5, 2011

Kerana aku sayang dia

Assalamualikum..salam 1Islam..hehe..alhamdulillah,masih diberi ruang dan peluang untk hidup dan meneruskan tugas sebagai hamba Allah yang hina.

Ingin menyingkap peristiwa lama yang kini telah menjadi sejarah. Kisah percintaan aku dan dia. Siapa dia?dialah wanita pertama yang aku cinta dan mungkin unruk selamnya. Dia tidak tinggi,separas dengan bahu aku sahaja. Putih berseri wajahnya membuatkan tenang menatap keindahan rupanya. Lembut serta sopan tutur katanya tetapi kadang-kadang terselah ketegasannya bila aku mendukacitakan dia. Tubuhnya berisi sedikit tetapi tidaklah kelihatan begitu gempal,sedang moleklah bagi aku.

Aku jatuh cinta padanya kerana sikapnya yang begitu ambil berat perihal diri aku. Aku lambat makan sedikit pun dia dah mula naik angin,"nanti sakit nanti sape yang susah?", itulah ayat yang sering digunakan. Aku membalasnya dengan senyuman kerana aku tahu itu tanda dalamnya cinta dia pada aku. Biasalah adat pasangan bercinta,seperti 2 dalam 1. Pahit manis kedua-dua turut merasainya. Ada chemistry gitu..hehe

Prestasi aku dalam pelajaran juga banyak bergantung padanya. Dialah tempat aku meluahkan dan melepaskan tekanan,dia jugaklah sumber nasihat yang aku dapat, malah jatuh bangun aku dalam pelajaran juga menjadi sebahagian daripada hidupnya. Aku sangat seronok berkongsi kejayaan aku padanya,senyumannya seperti matahari yang mampu menyeri hidup aku sepanjang hari. Tetapi tatkala aku terkulai layu tidak sanggup aku berdepan dengannya kerana hati ini tak mampu melihat wajah itu merasai kekecewaanku. Cukuplah aku yang menanggung hanya kegembiraan sahaja hadiah aku untuknya. Dia adalah sumber inspirasiku.

Berpeluk cium,berpegangan tangan adat orang bercinta zaman ini. Begitu jugalah dengan aku,aku juga melakukannya. Bukan apa,aku cuma mahu melahirkan dan membuktikan rasa cinta kau padanya. Aku sangat takut dia tidak cinta aku lagi. Tidak kisahlah didepan orang atau di tempat tersorok ke,aku tidak pernah sembunyi rasa cinta aku ini. Lantaklah apa kata orang yang penting kami bahgia.

Tetapi satu hari sedang aku diawang-awangan mengenang detik percintaan kita tiba-tiba kau ingin memninggalkanku. Tetapi kau tak memberitahu kepada secara terus. Kau pergi tanpa sempat aku menciummu buat kali terakhir,memeluk tubuhmu yang sentiasa menghangatkan rasa cinta aku padamu. Kau pergi tanpa sepatah kata,ini membuatkan aku seperti hilang arah.

Dimana cintaku selepas ini,inspirasiku, kepada siapa hendak aku lepaskan rasa cinta ini. Hanya kau yang layak mendapat ciumanku,pelukanku,tiada yang mampu menandingi cintamu. Mengapa kau pergi secepat ini,tidak cukup lagi cintamu yang aku mahukan. Aku sangat sayang,sangat cinta padamu.

Sampai sekarang aku masih merindui kau,dan cinta kita sentiasa dalam ingatan aku kerana kaulah IBUku..

Alfatihah buat my beloved Fadzilah bt Mt tahir..semoga mak tergolong dalam kalangan orang beriman..amiin..

1 comment: