Thursday, December 9, 2010

Berikan Aku Ruang Untuk Berubah..


Assalamualaikum dan salam ukhuwah kepada sahabat2 yang sudi membaca blog saya yang x seberapa ini. InsyaAllah topik yang akan saya bawakan hari ini ialah tentang hijrah iaitu perubahan dari yang buruk kepada yang lebih baik.

Dalam menempuhi kehidupan yang semakin mencabar ini,kadang2 kita mampu tersenyum apabila berada di puncak dan kadang2 kita tersungkur kelayuan apabila berada da bawah. Pada saat inilah Allah ingin menguji setakat mana kesabaran kita menempuhi liku2 kehidupan sebagai seorang hamba yang beriman. Adakah kita hanya berdoa tetapi tidak sekali berusaha mengubah nasib kita?

Berbalik kepada kehidupan saya ketika ini,hati saya minda saya dalam keadaan yang sangat kritikal. Hanya menunggu masa untuk tersungkur ke tanah dan tidak mampu untuk bangkit kembali. Tetapi hati ini tetap inginkan perubahan. Apakah ada masa dan ruang lagi untuk aku mengubah nasib diri ini?

Berikan aku ruang,berikan aku peluang membetulkan kekhilafan diri. Hati mana tidak sunyi dari melakukan kesilapan, diri mana yang tidak serik melakukan dosa. Kerana aku hanya insab biasa.

Kepada temanku yang sering bersamaku,aku memohon agar kau berikan aku peluang untuk aku memperbaiki diri. Diri ini terasa yang kali ini kau benar2 serius dengan keputusan yang telah kau buat. Berikan aku sedikit ruang untuk memperbaiki kelemahan yang akau miliki selama ini. Andai aku dahulunya adalah paku yang sering meninggalkan kesan hodoh dihati mu,yamg hampir merobohkan kepercayaan mu kepadaku.
kini bagilah aku peluang menjadi paku untuk memperbaiki kembali hati mu yamg nampak suram dihimpit kesedihan atas perbuatan aku. Maafkan aku,maafkan aku, maafkan aku wahai teman.

KERANA KAU SUDAH MENJADI SEBAHAGIAN DALAM HIDUPKU...

1 comment:

  1. waa...... rindu nye gambar tersebut~~~~
    rindu kat sumer.........

    ReplyDelete