Monday, February 7, 2011

Kiamat sudah dekat??



Assalamualikum kepada yang sudi membaca..

Apa khabar iman sahabat2ku sekalian?menaikkah atau menurun atau masih sama seperti hari semalam? Apa pun kedudukannya,perbaharuilah iman agar sentiasa segar mengingati dan menjadi pembenteng nafsu yang buas.

Pilihan raya kampus(prk) bukan pilihan raya kecil di Dun Merlimau maksud saya tetapi yang lebih dekat pada kita. Siapakah pilihan kita "pencari redha manusia" atau "pencari redha Tuhan"?Pilihan terletak di tangan sahabt sekalian. Istikharahlah,dan pilihlah yang mana mampu memimpin anda serta menarik anda ke titian redha Allah. Ingat UNDIAN ITU ADALAH IBADAH.

Bisik-bisik serta cakap-cakap apabila dekatnya PRK ini adalah 'aku x minat politik,kotorlah'. Mengapa dibusukkan politik itu oleh sebab anda hanya dengar-dengar dari sumber yang suka menabur fitnah. Politiklah cara perjuangan Rasulullah ingin memperluaskah dakwah baginda. Setiap perbuatan Rasulullah adalah sunah,adakah kita dalam golongan menolak sunah? Fikir dan fikir..




Sudah hal PRK,rasa teringin berbicara tentang krisis d Mesir,bumi kelahiran tokoh2 ulama tersohor Islam. Keadaan semakin meruncing dan Presiden Mesir Hosni Mubarak nampak semakin terdesak mengharap bantuan sekutu busuknya Israel dan Amerika. Sehinggakan Israel sanggup menyediakan bantuan peralatan peperangan kepada kerajaan mesir bagi membunuh syuhada islam yang terus memberontak. Mengapa israel terlalu baik?mestilah kerana apabila Mesir dikuasai oleh IKHWANUL MUSLIMIN yang diasaskan oleh syahid Hassan Al Banna kedudukan mereka bakal seperti telur di hujung tanduk. Apabila terbukanya laluan bantuan ke Palestin bumi berdarah melalui Mesir jiran terdekatnya,kerakusan Israel bakal lenyap. Kebangkitan Islam bermula,saat ini saya terfikir sejenak..Adakah ini petanda kiamat yang sudah semakin hampir??

Tak mahu mengulas panjang kerana takut tersalah tafsir atau informasi keadaan sebenar mengenai pergolakan di sana. Apa pun mari kita doakan peralihan segera agar konflik ini berakhir dan juga keselamatan sahabat2 kita yang memburu ilmu disana.

p/s: ramai bercerita pasal kahwin tapi xnampak sorang pun yang kawen. Sebenarnya satu nikmat berangan2 pasal kawen tetapi bakal melalaikan kita. Ingat zina hati. Tundukkan pandangan,jaga penglihatan,jiwa bakal suci,hati bakal tenang..insyaAllah

No comments:

Post a Comment